CV

Information

Name: Evgenia Position: Professor
Surname: Koleza Subject: Didactics of Mathematics in Primary Education
Email: ekoleza@upatras.gr Phone: 2610 969738
Eugenia Koleza is Professor of Mathematics Education at the Department of Educational Sciences and Social Work, University of Patras, Greece, since 2009. She has graduated from the Department of Mathematics, University of Athens and has acquired her PhD from the IREM of the University Louis Pasteur Strasbourg, France. She is the author of 9 textbooks. She has published in peer reviewed journals and conference proceedings. She is director of the “Laboratory of Mathematical and Physical Sciences” in the Department of Primary Education. The Laboratory acts as a link between University and in service teachers, involving them in research projects and research seminars and through the creation of communities of practice. The aim of these communities of practice is the professional development of pre- and in service teachers. She is a member of the coordinative committee of the postgraduate program “STEM Education and Educational Robotics Systems”. Her main Research Interest is Learning Mathematics by Design: Curriculum and Assessment, and the Investigation of Psychological and Sociocultural parameters in mathematical teaching and learning.
Short CV:
Education:
Position – Subject:
Scientific fields of interest:
Employment history:
Main research work:
Postgraduate:
Undergraduate:

Διεύθυνση Εργαστηρίου Διδακτικής των Μαθηματικών και Εργαστηρίου Θετικών Επιστημών.

Το Εργαστήριο Έρευνας στη Διδασκαλία των Μαθηματικών έχει ως βασικό στόχο την έρευνα στην Διδακτική των Μαθηματικών .

Βασικοί στόχοι του Εργαστηρίου είναι:

1) Η επιστημονική έρευνα θεωρητικών μοντέλων Διδασκαλίας των Μαθηματικών για την εισαγωγή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και η διατύπωση συγκεκριμένων διδακτικών προτάσεων

2) Ο πειραματικός έλεγχος επιλεγμένων μοντέλων διδασκαλίας σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

3) Η θεωρητική και πρακτική κατάρτιση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στο επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής των Μαθηματικών

4) Η προώθηση μιας διεπιστημονικής διδασκαλίας των Μαθηματικών και ανάδειξη των λειτουργικών σχέσεων μεταξύ Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας

5) Η ανάπτυξη Μοντέλων Αξιολόγησης της Διδασκαλίας και της Μάθησης με σχεδιασμό των αντίστοιχων Διαγνωστικών Εργαλείων, παραγωγή του κατάλληλου Λογισμικού και εφαρμογή του στις σχολικές μονάδες

6) Η συνεχής υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη διδασκαλία των  Μαθηματικών μέσω παροχής κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού .

7) Η προσαρμογή του υπάρχοντος Λογισμικού γύρω από τα Μαθηματικά στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής μαθηματικής εκπαίδευσης

8) Η δημιουργία της κατάλληλης τεχνικής υποδομής για την Εξ Αποστάσεως Συνεχή Επιμόρφωση δασκάλων και καθηγητών σε θέματα Μαθηματικών και Διδακτικής των Μαθηματικών

9) Η συνεργασία με ερευνητές του εξωτερικού, ακαδημαϊκά ιδρύματα, ερευνητικά κέντρα και ινστιτούτα Ελλάδος και εξωτερικού με συναφείς στόχους

(Ενδεικτικά: Συνεργασία με

  • Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
  • «Εργαστήριο Διδακτικής & Επιστημολογίας Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας» του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών
  • «Πρόγραμμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Επιστημών» του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
  • Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
  • Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης και Κατάρτισης Ενηλίκων-ΙΔΕΚΕ
  • Κοινωνία της Πληροφορίας-ΠΑΚΕ-ΠΤΔΕ Παν Ιωαννίνων.
  • University of Illinois (Bill Cope, University of Illinois, Director of Common Ground Publishing, first Assistant Secretary in the Australian Department of the Prime Minister and Cabinet and Director of the Office of Multicultural Affairs and Mary Kalatzis, Dean University of Illinois (Higher Education industry)Australian Academics, Researchers and Administrators in North America
  • Università di Modena e Reggio Emilia, Italy, συνεργασία με Prof.Bartolini Bussi, Maria Giuseppina

10) Η οργάνωση σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων, διαλέξεων και γενικότερα συναντήσεων και εκδηλώσεων με έλληνες και ξένους ειδικούς καθώς και πραγματοποίηση δημοσιεύσεων και εκδόσεων.

Διοργανώσεις του Εργαστηρίου:

1) Διοργάνωση του 1ου Διεθνούς Εργαστηρίου Σχεδιασμών Μάθησης:Σχεδιασμοί Μάθησης και δημιουργία Μαθησιακών Κοινοτήτων Παραγωγής Γνώσης (22 Νοεμβρίου 2009).

2) Συμμετοχή (Μάρτιος – Ιούνιος 2011) στο Ελληνικό Πιλοτικό Πρόγραμμα της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που υλοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Τίτλος της δράσης με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Χρήστο Δούκα, ήταν «Πιλοτική εφαρμογή διδακτικού σχεδιασμού σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.» «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Πιλοτική Εφαρμογή» στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, -Οριζόντια Πράξη» με κωδικό MIS 295379 και κωδικό ΣAE 2010ΣΕ04580613.

Το Εργαστήριο είχε την ακαδημαϊκή επίβλεψη μιας ομάδας απο 15 εκπαιδευτικούς και σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που ασχολήθηκαν με το σχεδιασμό διδακτικών ενοτήτων στα Μαθηματικά εφαρμόζοντας την προσέγγιση Μάθηση μέσω Σχεδιασμού (http://neamathisi.com/learning-by-design/rd-project/).

Στην πιλοτική εφαρμογή των Προγραμμάτων Σπουδών του νέου ελληνικού σχολείου σχεδιάστηκαν συνολικά 8 Μαθησιακές Ενότητες για τα μαθηματικά του Δημοτικού Σχολείου (http://neamathisi.com/learning-by-design/practices/).

3) Συγκρότηση και Λειτουργία μιας Κοινότητας Πρακτικής-Community of Practice (2009-20013) 15 περίπου δασκάλων με στόχο το σχεδιασμό μαθησιακών ενοτήτων, την εφαρμογή τους στην τάξη και τον αναστοχασμό. Η ΟΜΑΔΑ λειτουργεί σύμφωνα με τα πρότυπα του Lesson Study του Ιαπωνικού εκπαιδευτικού Συστήματος.

4) 2nd International Workshop: Innovative Approaches in Education: Design and Networking, Patras, Greece, 20-21 October, 2012, University of Patras, Patras, Greece, ISBN: 9789608681170

5) Συμμετοχή στο 20ο Διεθνές Συνέδριο The Learner με κεντρική ομιλία της διευθύντριας του εργαστηρίου, διοργάνωση εργαστηρίου με εκπαιδευτικούς απο χώρες του εξωτερικού και ακαδημαϊκό κύκλο συζήτησης.

Aπό τις 11-13 Ιουλίου 2013 διοργανώθηκε από τον ερευνητικό οργανισμό Common Ground και τη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στη Ρόδο, το 20ο Διεθνές Συνέδριο για την καινοτομία στην εκπαίδευση με θέμα Celebrating the 20th Learning Conference, Two Decades Exploring Innovation in Education” και συμμετοχή 700 ερευνητών απο 34 χώρες.  http://thelearner.com/the-conference.

6) 3d International Workshop: Schools as Learning Organizations,Athens 12-14 September 2014, ISBN:978-960-99494-1-5

7) 2015-2018: E-Learning Interactive Open School-Erasmus+. Προυπολογισμός 292.500

8) 2018-2021: Erasmus+. Simple Machines in SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING AND MATHEMATICS