Πληροφορίες
Όνομα: | Αγγελική | Βαθμίδα: | Καθηγήτρια |
Επώνυμο: | Σακελλαρίου | Γνωστικό Αντικείμενο: | Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία στην εκπαίδευση |
Email: | asakellariou@upatras.gr | Ώρες Συνεργασίας: | Τετάρτη 10-11 και 2-3, Παρασκευή 10-11. Παρακαλώ για συνάντηση το μεσημέρι της Τετάρτης να προϋπάρξει επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. |
Τηλέφωνο: | 2610997878 | Google Scholar: |
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα: | Η Αγγελική Σακελλαρίου είναι γλωσσολόγος, αριστούχος απόφοιτη του Φιλολογικού Τμήματος του ΕΚΠΑ, με διδακτορική διατριβή στη Σημασιολογία στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales του Παρισιού (βαθμός: Άριστα με τιμητική διάκριση) και μεταδιδακτορική διατριβή στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία στο ΕΚΠΑ. |
Σπουδές: | |
Βαθμίδα – Γνωστικό Αντικείμενο: | |
Επιστημονικά – Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: | Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα της Αγγελικής Σακελλαρίου αφορούν τη διδακτική της γλώσσας, τα γραμματικά φαινόμενα, το λεξιλόγιο, τους κειμενικούς τύπους και τα κειμενικά είδη, τα ηλεκτρονικά σώματα κειμένων, τον κριτικό γραμματισμό, την (κριτική) ανάλυση λόγου, την επιχειρηματολογία και τη ρητορική. Γενικότερα την ενδιαφέρει η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο τα πορίσματα της θεωρητικής μελέτης της γλώσσας μπορούν να συνδεθούν με τη διδακτική της. |
Διδακτική Εμπειρία: | |
Κύριο Ερευνητικό Έργο: |
Μεταπτυχιακό: | Η ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα (υποχρεωτικό στο ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης) |
|
Προπτυχιακό | Νεοελληνική Γλώσσα (Υποχρεωτικό, πρώτου έτους)
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (Επιλογής, τρίτου έτους) Στα περιεχόμενα του μαθήματος, που έχει σαφώς διδακτικό προσανατολισμό, εντάσσονται τα παρακάτω 4 σημεία με ιδιαίτερη έμφαση στο 4, που αποτελεί τον κορμό του μαθήματος και στο οποίο αφιερώνεται ο περισσότερος χρόνος: 1.κριτικός γραμματισμός, 2.ομοιότητες και διαφορές προφορικού και γραπτού λόγου και ο ρόλος τους στη διαμόρφωση του ύφους και στην αξιολόγηση των κειμένων, 3.βασικά χαρακτηριστικά της περιγραφής, της αφήγησης, της επιχειρηματολογίας και των οδηγιών, 4.χαρακτηριστικά των πιο κοινών “σχολικών” κειμενικών ειδών (ταξιδιωτικός οδηγός, ειδησεογραφικό άρθρο, παραμύθι, ημερολόγιο, επιστολή, άρθρο γνώμης, διαφήμιση, διάφορα είδη οδηγιών). Στο πλαίσιο της μελέτης των κειμενικών ειδών, παρουσιάζονται εφαρμοσμένα διδακτικά σενάρια και σχολιάζονται γραπτά μαθητών, τα οποία αξιολογούνται και διορθώνονται με κριτήρια που διαμορφώνονται με βάση τις συμβάσεις του κάθε κειμενικού είδους. Αξιοποιούνται πρακτικές μετασχηματισμού των κειμένων και δημιουργίας υβριδικών κειμενικών ειδών. Βλ. και Σακελλαρίου Αγγελική, 2024. Διδακτική της ελληνικής γλώσσας με έμφαση στα κειμενικά είδη. Ακαδημαϊκές εκδόσεις Κάλλιπος. https://repository.kallipos.gr/handle/11419/13296
|
|
Διδασκαλία – Μαθήματα: |