Πληροφορίες

Όνομα: Ειρήνη Βαθμίδα: ΕΔΙΠ
Επώνυμο: Ανδρικοπούλου Γνωστικό Αντικείμενο: ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΑΓΩΓΗ ΚΩΦΩΝ
Email: andrikopoulou_eirini@upatras.gr Ώρες Συνεργασίας: ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2023-2024 ΤΡΙΤΗ: 18:00-20:00, ΠΕΜΠΤΗ: 11.00-13.00 καθώς και οποιαδήποτε ώρα & ημέρα μετά από προσωπική συνεννόηση μέσω e-mail
Τηλέφωνο: 2610969731 Google Scholar: https://scholar.google.gr/citations?user=hJXDsmAAAAAJ&hl=el

YouTube

Φιλολογικά με…Νόημα

Η Ειρήνη (Ρένα) Ανδρικοπούλου κατέχει πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας (Κλασικός Τομέας) από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (M.Α.) στην Ειδική Αγωγή: Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία-Αγωγή Κωφών, με υποειδίκευση “Αγωγή Κωφών”.

Έλαβε διδακτορικό δίπλωμα το 2015  από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Πατρών στην Ειδική Αγωγή: Γλωσσολογία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (επιβλέπουσα Βενέττα Λαμπροπούλου) με τίτλο διατριβής «Η Σύνθεση και τα Σύνθετα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα» (Βαθμός Άριστα).

Διαθέτει άριστη γνώση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε επίπεδο Διερμηνείας.

Επίσης διαθέτει πιστοποίηση γνώσεων στις ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.

Επαγγελματική εμπειρία στην ειδική αγωγή

Διαθέτει πολυετή επαγγελματική εμπειρία στην ειδική αγωγή. Εργαζόταν ως φιλόλογος στα Ειδικά Τμήματα και τις Λ.Τ.  Κωφών/βαρήκοων στο 18ο Γυμνάσιο Πατρών από το έτος 2014. Έχει εργασθεί στο ΕΝΕΕΓΥΛ Πατρών (πρώην ΤΕΕ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΒΑΘΜΙΔΑΣ), στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών/βαρήκοων Αργυρούπολης, στο 3ο Γυμνάσιο Σαλαμίνας (πρώην Αθλητικό Γυμνάσιο), στο ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας, στο Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αλίμου (τμήματα ένταξης τυφλών), στο 12ο και το 6ο Γυμνάσιο Πατρών (τμήματα ένταξης), στο Γυμνάσιο Λουσικών Αχαΐας (διδασκαλία κατ’ οίκον).

Ως διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας έχει προσφέρει τις υπηρεσίες της σε σχολικές μονάδες κωφών/βαρήκοων σε εκδηλώσεις, σχολικές δραστηριότητες κ.ά.

Διδακτική εμπειρία στη Νοηματική Γλώσσα

  • Διδασκαλία Νοηματικής Γλώσσας στο Τμήμα Υποψήφιων Διερμηνέων της Σχολής Νοηματικής Γλώσσας “ΚΕΛΝΟ” (Πάτρα) 2016-2019
  • Διδασκαλία Νοηματικής Γλώσσας στο Τμήμα Υποψήφιων Διερμηνέων στο Κέντρο “ΓΕΦΥΡΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ” (Αθήνα) 2010-2012
  • Διδασκαλία Νοηματικής Γλώσσας, Νομαρχία Ιωαννίνων-ΝΕΛΕ (τμήματα αρχαρίων & προχωρημένων) 09/2005-06/2006
  • Διδασκαλία Νοηματικής Γλώσσας, Δήμος Αγρινίου-Πνευματικό Κέντρο (τμήματα προχωρημένων) 2004-2005
  • Διδασκαλία Νοηματικής Γλώσσας και Θεωρίας στο “ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑΣ” (Πάτρα) 2001-2007
  • ΟΑΕΔ/ΚΕΚ Πάτρας 2000-2001

Λοιπή Επαγγελματική εμπειρία

Από το έτος 2008 είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια στην ανίχνευση δυσκολιών μάθησης “ΑθηνάΤεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης» και χορηγεί το τεστ σε παιδιά ηλικίας 5-10 ετών.

Τα έτη 2006-2019 ήταν μέλος της Επιστημονικής  Εξεταστικής Επιτροπής στις εξετάσεις Υποψήφιων Διερμηνέων Νοηματικής Γλώσσας.

Από το έτος 1997 είναι επαγγελματίας διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Συνεργάζεται με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και είναι ενταγμένη στο Μητρώο πιστοποιημένων διερμηνέων του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.

Διδακτική εμπειρία-Συμμετοχή σε Ερευνητικά Προγράμματα

Το διδακτικό έργο της  πριν την λήψη του διδακτορικού της περιλαμβάνει διδασκαλία από το έτος 2004 έως το 2007 στο Τμήμα Λογοθεραπείας  του ΑΤΕΙ Πατρών στο μάθημα “ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ” .

Μετά τη λήψη του διδακτορικού περιλαμβάνει:  διδασκαλία  το έτος 2019 ως διδάσκουσα στο ΚΕΔΙΒΙΜ του ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ, στο πρόγραμμα “Ανάπτυξη Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας και Φροντίδας  ΦμεΑ”.  Τα έτη 2019-2020 ήταν διδάσκουσα στο ΚΕΔΙΒΙΜ του ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ στο πρόγραμμα “Κατάρτιση Διερμηνέων για την υποστήριξη επικοινωνίας με Κωφούς και βαρήκοους” στη διδακτική ενότητα: Γλωσσολογία Νοηματικών Γλωσσών-Γλωσσολογία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και εφαρμογές στη διερμηνεία.

Από 01/09/2020  εργάζεται ως διερμηνέας Νοηματικής Γλώσσας στο “Γραφείο Κοινωνικής Μέριμνας” του Πανεπιστημίου Πατρών στο πλαίσιο του προγράμματος: “Υποστήριξη Παρεμβάσεων κοινωνικής μέριμνας φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών” (με Φ.Κ.: 81066).

Έχει συμμετάσχει/συμμετέχει  ως ερευνήτρια σε ερευνητικά προγράμματα. Ενδεικτικά:

  • 02/21-01/23: Πανεπιστήμιο Πατρών. Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής. Πρόγραμμα: SignGuide . Αυτόματη Ξενάγηση σε Μουσείο με χρήση Νοηματικής Γλώσσας με κωδικό MIS
  • 06/20-12/20: Πανεπιστήμιο Πατρών. ΠΤΔΕ. Πρόγραμμα: Ανάλυση Νοηματικής Γλώσσας σε κινητές συσκευές για διερμηνεία με έμφαση σε υπηρεσίες υγείας (HEALTHSIGN) με κωδικό MIS
  • 02/20-05/20: Πανεπιστήμιο Πατρών. Πρόγραμμα: Κατάρτιση Νέων Διερμηνέων για την Υποστήριξη Επικοινωνίας με Κωφούς και Βαρήκοους με Φ.Κ.: 80971.
  • 07/19-12/19: Πανεπιστήμιο Πατρών. Τμήμα Φιλολογίας. Πρόγραμμα: Ανάπτυξη εφαρμογής για τη μετατροπή της Νοηματικής Γλώσσας σε γραπτό και προφορικό λόγο με χρήση έξυπνων συσκευών (ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ) με κωδικό ΜIS
  • 01/19-06/19: Πανεπιστήμιο Πατρών. Πρόγραμμα: Ανάπτυξη δομής κατάρτισης μελών ΔΕΠ, υπαλλήλων του Παν. Πατρών και εθελοντών, Υποέργο: Υποστήριξη παρεμβάσεων κοινωνικής μέριμνας φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών με Φ.Κ.: 80513.
  • 03/2008-04/2008: Πάντειο Πανεπιστήμιο. Ετήσιο Σεμινάριο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή “Πρόσβαση για Όλους”.
  • 2004-2006: Πανεπιστήμιο Πατρών. ΠΤΔΕ. Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Γονέων Κωφών και Βαρήκοων Παιδιών. Μέλος της ομάδας έργου με καθήκοντα τη συμβουλευτική γονέων και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για γονείς (ΕΠΕΑΕΚ II).
  • 2003-2004: Πανεπιστήμιο Πατρών. ΠΤΔΕ. Ετήσια Επιμόρφωση-Εξειδίκευση στην Εκπαίδευση Κωφών και Βαρηκόων (ΕΠΕΑΕΚ II).
  • 2003: Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου/Ε.Κ. «Αθηνά». Δημιουργία Εκπαιδευτικού Λογισμικού για τα Αρχαία Ελληνικά με Νοηματική Γλώσσα ΑΡΧΑΙΑ ΜΕ ΝΟΗΜΑ για το ΓυμνάσιοΝέα Ελληνική Γλώσσα Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΜΕΤΡΟ 1.2: «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗ». ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΑΞΗΣ: «∆ράσεις Υποστήριξης µαθητών ΑΜΕΑ».
  • 1999-2000: Πανεπιστήμιο Πατρών. ΠΤΔΕ. Ετήσια Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών και Ειδικών Επιστημόνων ΣΜΕΑ Κωφών και Βαρήκοων (ΕΠΕΑΕΚ Ι).

Το έτος 2020 στο πρόγραμμα “Κατάρτιση Νέων Διερμηνέων για την υποστήριξη επικοινωνίας με Κωφούς και βαρήκοους” είχε αναλάβει την εποπτεία και την αξιολόγηση της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών-διερμηνέων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.

Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών-γονέων-φοιτητών/-τριών

Διαθέτει  μεγάλη εμπειρία ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών σε θέματα ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα στην εκπαίδευση μαθητών με κώφωση/βαρηκοΐα/ τυφλοκώφωση. Από το 2008  έως σήμερα έχει κάνει μεγάλο αριθμό εισηγήσεων για το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το ΠΕΚΕΣ (πρώην ΠΕΚ), την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε Κέντρα Διδασκαλίας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε όλη την Ελλάδα κτλ.

  • Η διδασκαλία του γραπτού λόγου σε κωφούς/βαρήκοους μαθητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Σχολείων Κωφών Πανοράματος Θεσσ/κης) 25-26/09/2021
  • Επιμόρφωση στην εκπαίδευση μαθητών με Κώφωση/βαρηκοΐα (Ετήσιο Σεμινάριο ΕΑΕ, Πάτρα, Ένωση Ελλήνων Φυσικών-διαδικτυακά) 14-15/03/2020
  • Επιμόρφωση στην εκπαίδευση μαθητών με Κώφωση/βαρηκοΐα (Ετήσιο Σεμινάριο ΕΑΕ, Πάτρα, Ένωση Ελλήνων Φυσικών) 30/08/2019
  • Οι Νοηματικές Γλώσσες: Έρευνα, Διδασκαλία, Εκπαίδευση (Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας Έκφραση, Θεσσ/κη) 18/05/2019
  • Επιμόρφωση στην εκπαίδευση μαθητών με Κώφωση/βαρηκοΐα (Ετήσιο Σεμινάριο ΕΑΕ, Πάτρα, Ένωση Ελλήνων Φυσικών 06/04/2019
  • Γλωσσολογική Έρευνα στην ΕΝΓ: Ιδιωματισμοί, Σύνθεση και Σύνθετα (Σεμινάριο, Αθήνα, ΚΕΤ) 30/03/2019
  • Σύγχρονα Ερευνητικά Δεδομένα για τις Νοηματικές Γλώσσες (Σεμινάριο, Πάτρα, ΚΕΛΝΟ) 27/01/2019
  • Με τη Νοηματική Γλώσσα, συμμετέχουν ΟΛΟΙ (Ενημερωτική Ημερίδα, Πάτρα, ΚΕΛΝΟ) 22/09/2018
  • Ένα Σύγχρονο Σχολείο για ΟΛΟΥΣ (Εκπαιδευτικό Συνέδριο, Πάτρα, Ένωση Ελληνών Φυσικών) 08/12/2018
  • Επιμόρφωση στην εκπαίδευση μαθητών με Κώφωση/βαρηκοΐα (Ετήσιο Σεμινάριο ΕΑΕ, Πάτρα, Ένωση Ελλήνων Φυσικών) 19/05/2018
  • Οι Ιδιωματισμοί στην ΕΝΓ/Η Σύνθεση και τα Σύνθετα Νοήματα της ΕΝΓ (ΣΔΕΝΓ, Αθήνα) 05/05/2018
  • Επιμόρφωση στην εκπαίδευση μαθητών με Κώφωση/βαρηκοΐα (Ετήσιο Σεμινάριο ΕΑΕ, Πάτρα, Ένωση Ελλήνων Φυσικών) 27-28/01/2018
  • Σύγχρονα Θέματα και Προκλήσεις στην Εκπαίδευση Κωφών/Βαρήκοων Μαθητών (Στρογγυλό τραπέζι στη Διημερίδα του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών «Εθνικό Ίδρυμα Κωφών 1937 – 2017: 80 χρόνια προσφοράς», Αθήνα) 08/12/2017
  • Επιμόρφωση στην εκπαίδευση μαθητών με Κώφωση/βαρηκοΐα (Ετήσιο Σεμινάριο ΕΑΕ, Πάτρα, Ένωση Ελλήνων Φυσικών) 16/09/2017
  • Επιμόρφωση στην εκπαίδευση μαθητών με Κώφωση/βαρηκοΐα (Ετήσιο Σεμινάριο ΕΑΕ, Πάτρα, Ένωση Ελλήνων Φυσικών) 19/02/2017
  • Συνυπάρχουμε-Συνδημιουργούμε-Συνεργαζόμαστε (Ημερίδα, Πάτρα, 18ο Γυμνάσιο με Ειδικά Τμήματα & Λυκειακές Τάξεις Κ/Β) 08/02/2017
  • Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και Σύγχρονα Ερευνητικά Δεδομένα (Σεμινάριο, Αθήνα, Σχολή Νοηματικής Γλώσσας “Κρατύλος”) 20/03/2016
  • Ελληνική Νοηματική Γλώσσα: Terra incognita ή μήπως όχι; (Σεμινάριο, Θεσσ/κη, Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας) 14/02/2015
  • Μαθησιακές Δυσκολίες-Αγωγή Κωφών: “Μαθαίνω διαφορετικά”…προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα στην εκπαίδευση (Επιμορφωτική Ημερίδα, Πάτρα, Σχολική Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης Δ/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας) 22/10/2014
  • Προβληματισμοί, Σκέψεις και Προτάσεις για τη διδασκαλία ΕΝΓ σε ακούοντες σπουδαστές (Σεμινάριο σε δάσκαλους Νοηματικής Γλώσσας στη Σχολή ΕΝΓ “Γέφυρες Επικοινωνίας”, Αθήνα) 17/06/2011
  • Burn Out Syndrome-Επαγγελματική Εξουθένωση Διερμηνέων (Σεμινάριο στο Σωματείο Διερμηνέων ΕΝΓ, Αθήνα) 08/04/2011
  • Ιδιωματισμοί στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (Σεμινάριο στη Σχολή ΕΝΓ “Γέφυρες Επικοινωνίας”, Αθήνα) 29/01/2011
  • Νοηματική Γλώσσα: Μύθοι και Πραγματικότητα (Σεμινάριο στο Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, Πάτρα) 23/05/2009
  • Προβληματισμοί, Σκέψεις και Προτάσεις για τη διδασκαλία ΕΝΓ σε ακούοντες σπουδαστές (Σεμινάριο επιμόρφωσης στον Σύλλογο Δασκάλων ΕΝΓ, Αθήνα) 08/06/2008
  • Πρώτη Προσέγγιση στους Ιδιωματισμούς της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Σεμινάριο επιμόρφωσης στον Σύλλογο Δασκάλων ΕΝΓ, Αθήνα) 08/06/2008

Έχει επμορφωθεί σε θέματα νέων τεχνολογιών, παράλληλης στήριξης, διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, συστημικής συμβουλευτικής στην εκπαίδευση, δυναμικής και αξιοποίησης της ομάδας, διαχείρισης ζητημάτων διαπροσωπικής  συμπεριφοράς στη σχολική τάξη, σχολικής ψυχολογίας, κριτικού γραμματισμού.

Έχει εκπαιδευθεί στο Πρόγραμμα TEACCH για εκπαίδευση ανθρώπων με αυτισμό, είναι κάτοχος Βεβαίωσης γνώσης Γραφής-Ανάγνωσης Braille (Τυφλών) και Βεβαίωσης παρακολούθησης Βασικού Σεμιναρίου ΜΑΚΑΤΟΝ για εκπαίδευση μαθητών με νοητική αναπηρία, αυτισμό.

Τέλος, έχει πολυετή εμπειρία στα θέματα εκπαίδευσης παιδιών με κώφωση/βαρηκοΐα/τυφλοκώφωση, διαφοροποιημένης διδασκαλίας, αξιολόγησης, σχεδιασμού και εφαρμογής στη σχολική τάξη εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αναλυτικών προγραμμάτων και γενικότερα εφαρμογής πολιτικών συμμετοχικής εκπαίδευσης και χρήσης εργαλείων επεξεργασίας πολυμέσων και εργαλείων παραγωγής προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Είναι Αναπληρώτρια Πρόεδρος στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ), Ειδική Γραμματέας στο Δ.Σ. στον Σύνδεσμο Φιλολόγων περιοχής Πατρών (ΣΦΠΠ) και Πρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύλλογο Εργαζομένων στη Δημόσια Ειδική Αγωγή (ΠΑΣΥΕΔΕΑ).

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα:

Ανδρικοπούλου_συνοπτικό cv

Σπουδές:
Βαθμίδα – Γνωστικό Αντικείμενο:
Επιστημονικά – Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:
Διδακτική Εμπειρία:
Κύριο Ερευνητικό Έργο:
Μεταπτυχιακό:
Προπτυχιακό
  • Εμψυχώτρια στην πρακτική άσκηση 5ου εξαμήνου σπουδών (κατεύθυνση εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης)

https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1722/

  • Εμψυχώτρια στην πρακτική άσκηση 8ου εξαμήνου σπουδών  (κατεύθυνση εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης)

https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1623/

 

 

Διδασκαλία – Μαθήματα:
  • Αγωγή Κωφών

https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1580/

  • Γλωσσολογία Νοηματικής Γλώσσας-Εφαρμογές στη Δίγλωσση Εκπαίδευση

https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1560/

 

 

 

 

 

2023-10-04T14:46:01+03:0029 Σεπτεμβρίου 2023|