Βιογραφικό

Πληροφορίες

Όνομα: Θεώνη Βαθμίδα: ΕΔΙΠ
Επώνυμο: Μαυρόγιαννη Γνωστικό Αντικείμενο: Ειδική Αγωγή
Email: theomavr@upatras.gr Ώρες Συνεργασίας: Τετάρτη 14:00-16:00, Παρασκευή 12.00-14.00 κατόπιν συνεννόησης με τη διδάσκουσα (theomavr@upatras.gr)
Τηλέφωνο: 2610969713 Google Scholar:
Η Θεώνη Μαυρόγιαννη είναι Ψυχολόγος και μέλος του Εργαστηριακού Ειδικού Προσωπικού του Τομέα Θετικών και Θεωρητικών Επιστημών και η Διδακτική τους στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας από τον Οκτώβριο του 2021.
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα:

Η Θεώνη Μαυρόγιαννη είναι Ψυχολόγος και ΕΔΙΠ στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας από το 2021. Είναι κάτοχος πτυχίου από την Αρσάκειο Παιδαγωγική Ακαδημία Πατρών, πτυχίου (B.Sc.) ψυχολογίας και μεταπτυχιακού (M.Sc.) σχολικής ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, διπλώματος στη Παιγνιοθεραπεία από το Πανεπιστήμιο του Roehampton και διδακτορικού διπλώματος στην Ειδική Αγωγή από το Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση στη γνωσιακή ψυχοθεραπεία. Είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Ψυχολόγου, για όλη την Επικράτεια από το Υπουργείο Υγείας (αρ. απ. ΚΕ.Σ.Υ. 5678/2.7.1996). Υπηρέτησε σε ελληνικά σχολεία του Λονδίνου. Ήταν ιδιώτης ψυχολόγος έως το 2002. Υπηρέτησε ως ψυχολόγος στο ΚΔΑΥ/ΚΕΔΔΥ/1ο ΚΕΣΥ/1ο ΚΕΔΑΣΥ Αχαΐας από τον Σεπτέμβριο του 2002 έως το Σεπτέμβριο του 2021, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2012 ήταν και προϊσταμένη της υπηρεσίας. Έχει συμμετάσχει ως εμπειρογνώμων ορισμένη από το Υπουργείο Παιδείας στον Ευρωπαϊκό Φορέα Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης για τα έργα «Πρώιμη Παιδική Παρέμβαση» και «Προωθώντας την ενταξιακή εκπαίδευση: Αντιμετώπιση προκλήσεων στη νομοθεσία, στην εκπαιδευτική πολιτική και πράξη». Η διδακτική της εμπειρία στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «Ευάγγελος Παπανούτσος» (2006-2012), στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε (2012-2013), στο Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών (ακαδημαϊκή εμπειρία-εαρινό εξάμηνο 2017) και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Πανεπιστημίου Λευκωσίας (2016-σήμερα). Έχει συμμετάσχει στη συγγραφή 9 βιβλίων, 4 άρθρων και 6 παρουσιάσεων σε συνέδρια. Έχει συμμετάσχει σε 24 ερευνητικά προγράμματα (ευρωπαϊκά και εθνικά) που υλοποιήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σύλλογο Φίλων Αυτισμού Ν. Λαρίσης, Ι.Τ.Υ.Ε., Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (νυν Ι.Ε.Π.), Institute for Advanced Studies (IHS)-Vienna-Austria. Έχει συμμετάσχει πολλάκις ως εισηγήτρια/επιμορφώτρια σε γονείς και εκπαιδευτικούς για θέματα συμβουλευτικής και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη συμβουλευτική γονέων και γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών/τριών, στη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στη σχολική κοινότητα, στη πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας, στην αξιολόγηση/διάγνωση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και στο σχεδιασμό ατομικών και ομαδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης.

Σπουδές:

2009: Διδακτορικό Δίπλωμα  στις Επιστήμες της Αγωγής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, Θέμα διδακτορικής διατριβής: Η Ενασχόληση Πατέρων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες με τη Φροντίδα του Παιδιού τους και οι Παράγοντες που την Επηρεάζουν. (Επιβλέπουσα Βενέττα Λαμπροπούλου).

1993: Μεταπτυχιακός τίτλος Σπουδών, Master of Science (M.Sc.) στην Σχολική Ψυχολογία, Αρ. Πράξης ΔΙΚΑΤΣΑ 25ψ/663/1994, Institute of Education, University of London.

1993: Δίπλωμα στη Παιγνιοθεραπεία. The Institute of Dramatherapy. University of Roehampton

1992: Bachelor of Science (B. Sc.) στην Ψυχολογία, Αρ. Πράξης ΔΙΚΑΤΣΑ 25ψ/82/1996, University College London, University of London.

1987: Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας. Αρσάκειος Παιδαγωγική Ακαδημία Πατρών.

Βαθμίδα – Γνωστικό Αντικείμενο:

ΕΔΙΠ Α’ Βαθμίδα

Επιστημονικά – Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Συμβουλευτική γονέων και γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αξιολόγηση/διάγνωση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, σχεδιασμός ατομικών και ομαδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης, προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών/τριών, διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στη σχολική κοινότητα, πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας

Διδακτική Εμπειρία:

Φεβρουάριος 2022 – σήμερα : ΚΕΔΙΒΙΜ Πανεπιστημίου Πατρών. Αυτισμός: Κατανόηση, Εκπαίδευση και Υποστήριξη. Επιστημονική Υπεύθυνη 9μηνου Προγράμματος

2016 – σήμερα:  Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών, Διδάσκουσα στα μαθήματα «Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών» και (από 2017) «Νοητική Υστέρηση – Αυτισμός» στο εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»

Εαρινό εξάμηνο 2017: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. Διδασκαλία του μαθήματος «Συμμετοχική Εκπαίδευση Μαθητών Με Ειδικές Ανάγκες» στα πλαίσια του Έργου «ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΣΕ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ»

11/2012-06/2013: Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.). Διδάσκουσα στο Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό τα μαθήματα «Εισαγωγή στη Συμβουλευτική» και «Συμβουλευτική Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες».

10/2006-6/2012: Πανεπιστήμιο Πατρών. Διδάσκουσα στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «Ευάγγελος Παπανούτσος» τα μαθήματα «Προβλήματα Συμπεριφοράς Παιδιών στο σχολείο Ι», «Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή» και «Προβλήματα Συμπεριφοράς Παιδιών στο σχολείο ΙΙ»

 

 

Κύριο Ερευνητικό Έργο:

Ιούνιος 20 – Ιαν. 21:   Πανεπιστήμιο Πατρών – Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Μέλος της ερευνητικής ομάδας του ERASMUS+ KA3 Προαγωγή Ψυχικής Υγείας στα Σχολεία (PROMEHS). Συμμετοχή στη συγγραφή των εγχειριδίων.

Φεβρ 20 – Μάιος 20: ΚΕΔΙΒΙΜ Πανεπιστημίου Πατρών. Κατάρτιση Νέων Διερμηνέων για την Υποστήριξη Επικοινωνίας με κωφούς και βαρήκοους. Κωδικός 80971. Αξιολόγηση Πρακτικής Άσκησης.

Ιαν – Νοέμβριος 2020: ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ & ΕΚΔΟΣΕΩΝ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ». «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)» που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο (ΕΣΠΑ 2014-2020, κωδ. Πράξης ΟΠΣ 5000065). ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.

Ιαν- Ιούνιος 2019: Πανεπιστήμιο Πατρών. Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση. Υποέργο 1: “Ανάπτυξη παρεμβάσεων κοινωνικής μέριμνας φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών”», με κωδικό MIS 5010919. Εκπαιδεύτρια σε θέματα συμβουλευτικής ψυχολογίας ΦμΕΑ.

1/9/2012-31/8/2015:    Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης. Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙOY ΠΑΤΡΩΝ με κωδικό MIS 380255. Μεταδιδακτορική ερευνήτρια.

10/2006-9/2009: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. «TEACHERS’ ICT COMPETENCES A WAY TO EFFECTIVE LEARNING FOR CHILDREN WITH HEARING DIFFICULTIES» Πρόγραμμα Socrates. Συμμετοχή ως External Expert.

9/2006 – 9/2007: Πανεπιστήμιο Πατρών – Π.Τ.Δ.Ε. Μέλος της ερευνητικής ομάδας στο Πρόγραμμα Σπουδών για την επαγγελματική εκπαίδευση ειδικών για την Έγκαιρη Παρέμβαση σε παιδιά Βρεφικής και Προσχολικής Ηλικίας. Leonardo da Vinci EBIFF (Ευρωπαϊκό Διαβατήριο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ειδικών για την Έγκαιρη Παρέμβαση σε παιδιά Βρεφικής και Προσχολικής Ηλικίας).

6/2006-6/2008: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. Μέλος της ερευνητικής ομάδας «Κατασκευή και στάθμιση 12 διερευνητικών-ανιχνευτικών εργαλείων (κριτηρίων) των Μαθησιακών Δυσκολιών», Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ ΙΙ.

10/2005-5/2006: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. Μέλος της ερευνητικής ομάδας «Ενδυνάμωση γονέων κωφών και βαρήκοων παιδιών», Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ ΙΙ.

1/2005 – 5/2005: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Π.Τ.Ε.Α. «Επιμόρφωση και εξειδίκευση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις δυσκολίες μάθησης», Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ ΙΙ.                   Συμμετοχή στην εποπτεία της Πρακτικής Άσκησης της διδασκαλίας της Γλώσσας

7/2003-9/2005: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. Μέλος της ερευνητικής ομάδας «Επιμόρφωση και Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών και Στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες», Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ ΙΙ.

3/2003-3/2004: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. «Επιμόρφωση-Εξειδίκευση στην Εκπαίδευση Κωφών και Βαρηκόων». Πρόγραμμα ΕΠΕΑΚ ΙΙ, Μέλος της ερευνητικής ομάδας

1/2001 – 12/2001: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. Μέλος της ερευνητικής ομάδας Project Inclusion: Prototype curriculum for the inclusion of Deaf People in Society

9/1999-  3/2001: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. Δημιουργία Κέντρων Πληροφόρησης, Κοινωνικής Υποστήριξης και Επαγγελματικής Προώθησης των Κωφών στην Απασχόληση (Deaf Opportunities), Πρόγραμμα Horizon. Μέλος της ερευνητικής ομάδας

4/1998 –6/2000: Πανεπιστήμιο Πατρών Π.Τ.Δ.Ε. «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών και Ειδικών Επιστημόνων Σ.Μ.Ε.Α Κωφών και Βαρηκόων». Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. Μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Μεταπτυχιακό:

Συνδιδασκαλία του μαθήματος “Διδασκαλία μαθητών με ειδικές ανάγκες-Εκπαίδευση κωφών μαθητών”στο πλαίσιο του Μ.Π.Σ. του Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. «Επιστήμες της Εκπαίδευσης» (με τον κ. Κ. Άντζακα)

 

Προπτυχιακό

Συνδιδασκαλία του μαθήματος “Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή” (με τον κ. Άντζακα)

Συνδιδασκαλία του μαθήματος “Ένταξη Μαθητών με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες: Θεωρία και Πράξη” (με τον κ. Άντζακα)

Πρακτική εργαστηριακή άσκηση-Εποπτεία Ι σε κοινωνικές δομές (με τον κ. Μέντη)

Πρακτική εργαστηριακή άσκηση-Εποπτεία ΙΙ σε κοινωνικές δομές (με τον κ. Μέντη)

Διδασκαλία – Μαθήματα:

Μαυρόγιαννη, Θ. & Τσαγκανέλια, Α. (2020) «Η εφηβεία στην Πανδημική Κρίση του Covid-19» IMEGEE EDU (Published Academia: 3 Μαΐου 2020)

Μαυρόγιαννη, Θ. & Τσαγκανέλια, Α. (2020) «Παροχή Συμβουλευτικής και Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης των γονέων και των μαθητών στα πλαίσια της παρούσας ψυχοπιεστικής συνθήκης ζωής του Covid-19 από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.)» IMEGEE EDU (Published Academia: 8 Απριλίου 2020)

Mavrogianni, V. Lampropoulou «The involvement of fathers with their deaf children» (2018). International Journal of Disability, Development and Education (Published online: 02 Dec 2018 / https://doi.org/10.1080/1034912X.2018.1551520 

Mavrogianni, V. Lampropoulou (2015). «Fathers Involvement with their Deaf Children: A Comparison with Fathers of Children with Autism and Fathers of Children with Mental Disability». Ηλεκτρονικά Πρακτικά του International Congress on the Education of the Deaf (ICED) 6-9 Ιουλίου 2015.

Μαυρόγιαννη, Θ. (2013). Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη σχολική κοινότητα. Ηλεκτρονικά Πρακτικά των περιλήψεων και των παρουσιάσεων της Εκπαιδευτικής Διημερίδας Πρακτικά Παιδιατρικά Θέματα. Πάτρα 20-21/04/2

Μαυρόγιαννη, Θ. (2006). Το Μεγάλωμα των Παιδιών και πώς οι Γονείς Μπορούν να Βοηθήσουν τα Παιδιά τους να Αναπτυχθούν με τον Καλύτερο Δυνατό Τρόπο. Στο Β. Λαμπροπούλου (Επ.) «Γονείς με κωφά και βαρήκοα παιδιά», σελ. 19-26. Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Πατρών. ISBN 960-87091-4-8

European Agency for Development in Special Needs Education. (2005). «Early Childhood Intervention Analysis of Situations in Europe: Key Aspects and Recommendations». ISBN 8791500-42-7. Συμμετοχή ως εθνικός εμπειρογνώμων στη συγγραφή. Εκδόθηκε και στην Ελληνική γλώσσα – Ευρωπαϊκός φορέας για την ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής. (2005). «Πρώιμη Παιδική Παρέµβαση Ανάλυση των Καταστάσεων στην Ευρώπη: Βασικές απόψεις και συστάσεις». ISBN 8791500-57-5.

Λαμπροπούλου, Β. & Μαυρόγιαννη, Θ. (2000). Η Διερεύνηση των Αναγκών Γονέων Κωφών Παιδιών και η Αντιμετώπισή τους μέσω της Γενικής Συστημικής Θεωρίας. Στο Α. Κυπριωτάκης (Επ.) «Πρακτικά Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής», σελ.637-657. Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.  Ρέθυμνο 12 – 14 Μαΐου 2000. ISBN 960-7143-08-6

Λαμπροπούλου, Β. & Μαυρόγιαννη, Θ. (2000). Προβλήματα και Ανάγκες Γονέων Κωφών Παιδιών. Στο Σ. Γεωργίου, Λ. Κυριακίδης και Κ. Χρίστου (Επ.) «Σύγχρονη Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής», Πρακτικά VI Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου, σελ.43- 53. Πανεπιστήμιο Κύπρου. Λευκωσία, 17-18 Μαρτίου 2000.

Μαυρόγιαννη, Θ. (1998). Η Σεξουαλικότητα και η Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση των Παιδιών με Νοητική Καθυστέρηση. Θέματα Ειδικής Αγωγής, 1, σελ. 20- 26.

 

 

2022-02-22T21:41:31+03:0022 Οκτωβρίου 2021|